Rangiranje i targetiranje.
Kako uraditi SEO optimizaciju sajta jedno je od najčešćih pitanja koje postavljaju vlasnici sajtova, bilo onih koji su tek napravljeni ili koji postoje dugo na internetu. Drugo najčešće pitanje je kako doći do potencijalnih kupaca ili korisnika usluga koje nudite. Baš u tome SEO optimizacija sajta igra presudnu ulogu, odnosno optimizovati sajt na pravi način.
SEO optimizacija sajta predstavlja skup različitih procesa i aktivnosti koji za cilj imaju dovođenje određenog sajta na bolje pozicije u Google pretrazi. U pitanju su aktivnosti koje se izvršavaju kako na samim stranama sajta (On–page optimization) tako i van njega (Off-page optimization). Dakle, može se podeliti na optimizaciju na strani – stranama sajta, van njega i na održavanje optimizovanosti. Kada se završi posao prilagodjavanja sajta za pretraživače na samim stranama, počinje drugi posao (Off-page optimization). To je deo posla gde SEO stručnjaci pokušavaju da dobiju što više linkova ka sajtu. Treći deo bi bio održavanje optimizovanosti i praćenje sajta, statistika poseta, analiza konkurencije. Najbitnije je da se ne prestaje sa redovnom optimizacijom sajta, jer ukoliko se to desi, trebaće vremena da bi se dostigla aktivnost koju je imao. Takođe, pošto Google, ali i drugi pretraživači, u skladu sa vremenom, menjaju svoje algoritme, potrebno je da se konstantno prate trendovi koje internet pretraživači diktiraju. Održavanje optimizovanosti je podjednako važno kao i prve dve stavke.
Prva strana na Google pretraživaču je garancija Vašeg uspeha. Pretraživanje je najviše korišćena stvar na internetu, zato iskoristite ovu mogućnost na najbolji mogući način. Cilj optimizacije sajta je da Vaš sajt bude što bolje pozicioniran za sve one fraze ili ključne reči u pretrazi koje potencijalne potrošače ili korisnike usluga mogu dovesti do uspostavljanja komunikacije sa Vama. Sajt, čija je optimizacija urađena na pravi način sa sobom nosi i povećanje broja poseta, poziva i upita. A što je najvaznije, to su oni korisnici kojima je potrebna baš Vaša usluga ili proizvod. Vaš sajt će biti pozicioniran u vrhu organskih pretraga, a to će za posledicu imati ne samo povećanje broja poseta, poziva i upita, već će se povećati i prodaja proizvoda ili usluga.
Tako će, na primer, zdravstvene ustanove koje nude usluge palijativne nege, ostvarivati značajno veći broj poseta, poziva i upita, ako je njihov sajt pozicioniran u vrhu pretrage za frazu „palijativna nega“ ili „palijativno zbrinjavanje“. Isto važi i za sve ostale profesije i delatnosti.
Eksperti iz ove oblasti vredno rade kako bi, prvenstveno izborom pravih ključnih reči za opis sajta, doveli web prezentaciju klijenta na sam vrh rezultata pretrage u njihovoj delatnosti. Onda kada se ovaj deo posla uspešno završi, stručnjaci pronalaze najefikasnija rešenja da posetioce sajta pretvore u kupce ili korisnike.